Sinema’nın sosyal medyada ki
etkilerini araştırdığım bu sunumumda oldukça etkileyici sonuçlara
vardım!Öncelikle Google Trends’deki
anahtar kelimelerle 2005’den günümüze kadar google’da arama yoğunluğuna baktım.Sizinde
gayet net olarak görceğiniz gibi “sinema”
kelimesi 2008’in son çeyreğinde büyük
bir yükselişe geçmiştir ki bu da internetin ülkemizde yaygınlaşmaya başladığı
tarihlere gelmekte çünkü insanlar internet sayesinde sinemalara gitmek yerine
online izleme devrine geçmiş ücretsiz olarak güncel sinema filmlerini
bilgisayarlarına indirmeye başlamıştır.”Vizyon”
ve “sinemalar” kelimesinin yoğunluğunun düşüklüğüne baktığımızda türk
halkının interneti, sinema salonları ve filmler hakkında bilgi topladıkları
yerler olmaktan çok gayri resmi ya da resmi sitelerden film ve dizi izlediğini
ortaya koymaktadır ki dizilerinin yaygınlaşmaya başladığı 2008yılından itibaren
“fragman” kelimesinin aranma
yoğunluğunda büyük bir ivme dikkatlerden kaçmıyor.
Bu kelimeleri tek tek analiz ettiğimizde de yukardaki
sonuçlara varıyoruz.”Sinemalar”
kelimesinin analizinde 2 salon ön plana çıkıyor bunlar cinebonus ve AFM oluyor
ki bu iki büyük sinema salonu güçlerini 1 nisan 2012 de tarihinde güçlerini birleştirerek
Cinemaximum adını alıyorlar.Bu iki firmanın evliliği sonucu sektörün en güçlü
en önde gelen firması oluyorlar. Birleşmeninde verdiği ivme ile Türkiye
genelinde 59 sinema salonuyla gayet sağlam adımlarla yollarına devam ediyorlar.
İstanbul başta olmak üzere pek
çok Anadolu kentinde faaliyet gösteren Avşar Sinemaları ile yapılan
karşılaştırmada Cinemaximum fersah fersah önde olduğunu
görebiliyoruz.Arkalarında sağlam bir ekip olduğu çok net lakin aynı durumu
Avşar Sinemaları için söylememiz mümkün değil!Gündemden uzak sosyal medya
görselleri twitterdaki takipçi sayısı facebooktaki sayfa yapısı beğeni ve konuşma
oranı ile oldukça kötüler!Öyle ki Alexa da Avşar Sinemaları hakkında hiçbir veriye
ulaşamıyoruz!
Cinemaximum’un demografisine
baktığımızda ise erkeklerin kadınlardan çok sinemaya gittiğini,45/64 arası
kadınların sinemaya daha çok gittiğini ve aramaların daha çok okuldan
yapıldığını görebiliyoruz.
Başarılı bir SEO çalışmasını
trafik kaynaklarına bakınca ve google’da eski isimleriyle bile aranma
yapıldığında Cinemaximum’a ulaşılmasından görebiliyoruz.
Yandex’de ki arama sonuçlarına
baktığımızda çokda farklı bir tablo ile karşılaşmıyoruz sonuçta aynı ülkenin
insanları kullanıyor.
Ve sıra geldi hindistanda ki
müthiş Facebook kampanyasına videoda izlediğinz gib insanlar oldukça mutlu PVR
adlı bir sinema salonunun sinemakolikler için yaptığı quiz sonucu bedava bilet
dagitması ile 3 haftada 15.000 Facebook sayfa beğenisi ve 500.000’den fazla
sayfa görüntelemesi ile son derece başırılı bır sinema sosyal medya buluşması
gerçekleştirilmiştir.
Sinema ve sosyal medya analizimin
en can alıcı noktalarından birine gelmiş bulunuyoruz.Sunumu izlerken “sinema” kelimesinin aranmadığı
yerlerin beyaz ya da çok açık mavi olduğunu gördüğünüz yerler “film” kelimesinin aranması ile giderek
daha koyulaşmaya başlıyor çünkü bu kelime bizi “erotik” içerikli sitelere
yönlendiriyor.
Daha öncede dile getirdiğim gibi
Facebook ve Twitter’da son derece güncel etkin olan Cinemaximum’a karşın Avşar
Sinemaları sadece sayfamız olsun edasıyla açtıkları atıl durumdaki sayfalarıyla
varlıklarını sürdürmeye çalışıyorlar ya
da çalışamıyorlar desek daha yerinde olur!
0 yorum:
Yorum Gönder