BEKLAN TOPLAK

Sosyal Medya Danışmanı

10 Ocak 2013 Perşembe

SİNEMA VE SOSYAL MEDYA

02:15



Sinema’nın sosyal medyada ki etkilerini araştırdığım bu sunumumda oldukça etkileyici sonuçlara vardım!Öncelikle Google Trends’deki  anahtar kelimelerle 2005’den günümüze kadar  google’da arama yoğunluğuna baktım.Sizinde gayet net olarak görceğiniz gibi “sinema” kelimesi  2008’in son çeyreğinde büyük bir yükselişe geçmiştir ki bu da internetin ülkemizde yaygınlaşmaya başladığı tarihlere gelmekte çünkü insanlar internet sayesinde sinemalara gitmek yerine online izleme devrine geçmiş ücretsiz olarak güncel sinema filmlerini bilgisayarlarına indirmeye başlamıştır.”Vizyon” ve “sinemalar” kelimesinin  yoğunluğunun düşüklüğüne baktığımızda türk halkının interneti, sinema salonları ve filmler hakkında bilgi topladıkları yerler olmaktan çok gayri resmi ya da resmi sitelerden film ve dizi izlediğini ortaya koymaktadır ki dizilerinin yaygınlaşmaya başladığı 2008yılından itibaren “fragman” kelimesinin aranma yoğunluğunda büyük bir ivme dikkatlerden kaçmıyor.
Bu kelimeleri  tek tek analiz ettiğimizde de yukardaki sonuçlara varıyoruz.”Sinemalar” kelimesinin analizinde 2 salon ön plana çıkıyor bunlar cinebonus ve AFM oluyor ki bu iki büyük sinema salonu güçlerini 1 nisan 2012 de tarihinde güçlerini birleştirerek Cinemaximum adını alıyorlar.Bu iki firmanın evliliği sonucu sektörün en güçlü en önde gelen firması oluyorlar. Birleşmeninde verdiği ivme ile Türkiye genelinde 59 sinema salonuyla gayet sağlam adımlarla yollarına devam ediyorlar.
İstanbul başta olmak üzere pek çok Anadolu kentinde faaliyet gösteren Avşar Sinemaları ile yapılan karşılaştırmada Cinemaximum fersah fersah önde olduğunu görebiliyoruz.Arkalarında sağlam bir ekip olduğu çok net lakin aynı durumu Avşar Sinemaları için söylememiz mümkün değil!Gündemden uzak sosyal medya görselleri twitterdaki takipçi sayısı facebooktaki sayfa yapısı beğeni ve konuşma oranı ile oldukça kötüler!Öyle ki Alexa da Avşar Sinemaları hakkında hiçbir veriye ulaşamıyoruz!
Cinemaximum’un demografisine baktığımızda ise erkeklerin kadınlardan çok sinemaya gittiğini,45/64 arası kadınların sinemaya daha çok gittiğini ve aramaların daha çok okuldan yapıldığını görebiliyoruz.
Başarılı bir SEO çalışmasını trafik kaynaklarına bakınca ve google’da eski isimleriyle bile aranma yapıldığında Cinemaximum’a ulaşılmasından görebiliyoruz.
Yandex’de ki arama sonuçlarına baktığımızda çokda farklı bir tablo ile karşılaşmıyoruz sonuçta aynı ülkenin insanları kullanıyor.
Ve sıra geldi hindistanda ki müthiş Facebook kampanyasına videoda izlediğinz gib insanlar oldukça mutlu PVR adlı bir sinema salonunun sinemakolikler için yaptığı quiz sonucu bedava bilet dagitması ile 3 haftada 15.000 Facebook sayfa beğenisi ve 500.000’den fazla sayfa görüntelemesi ile son derece başırılı bır sinema sosyal medya buluşması gerçekleştirilmiştir.
Sinema ve sosyal medya analizimin en can alıcı noktalarından birine gelmiş bulunuyoruz.Sunumu izlerken “sinema” kelimesinin aranmadığı yerlerin beyaz ya da çok açık mavi olduğunu gördüğünüz yerler “film” kelimesinin aranması ile giderek daha koyulaşmaya başlıyor çünkü bu kelime bizi “erotik”  içerikli sitelere yönlendiriyor.
Daha öncede dile getirdiğim gibi Facebook ve Twitter’da son derece güncel etkin olan Cinemaximum’a karşın Avşar Sinemaları sadece sayfamız olsun edasıyla açtıkları atıl durumdaki sayfalarıyla varlıklarını sürdürmeye çalışıyorlar  ya da çalışamıyorlar desek daha yerinde olur!

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

© 2013 sosyal medya. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top